perfectlies

- my life, your entertainment

the attention is driving me crazy

Kategori: Allmänt

Alla kommer väl ihåg mitt inlägg om att jag var trött på uppmärksamheten jag alltid lyckas få på stan? Annars kan ni läsa: http://perfectlies.blogg.se/2009/october/things-have-changed-my-friend.html


Jag har iallafall tyckt att det har varit ganska chill ett tag nu. Har inte alls fått lika mycket blickar eller kommentarer. Kan visserligen vara för att jag inte har gått ensam på stan på hur länge som helst. Går nästan alltid med Jonny eller någon annan kompis, oftast killar.

Men ja, sen idag. Emma och jag skulle in till örebro så vi tog en buss till frövi för att sen ta tåget därifrån. Och precis när vi klev av bussen så hör jag någon skrika något och busvisslade, hörde inte riktigt vad killen skrek men lät typ som "ey, du!" eller liknande. Och ja, jag reagerar alltid på sånt vet nog alla? Hahah. Så jag vänder mig om och ser en negerkille stå och glo på mig. 'Men jaha' tänkte jag och vänder mig om och går vidare. Då busvisslar både han och hans kompis igen. Som vanligt vänder jag mig om och kollar och där står dom och glor, fortfarande. Vänder mig om, den ena skriker något och visslar. Jag vänder mig om, nickar som hälsning, går vidare. Då blev han tyst och gick på bussen iallafall. Nu tänker säkert alla typ "vafan, ta det som en komplimang". Och ja, det gör jag väl delvis också. Men att skrika efter en tjej och busvissla? Skapligt respektlöst i mina ögon. Finns bättre sätt. Plus att jag är så äckligt trött på alla invandrare som tror att dom är något och kan få vilken brud som helst. Och nej, nu säger jag inte att dom jag träffade på idag är såna. För det vet jag absolut ingenting om så jag ska inte döma dom så mycket. Men ja, jag har alltid tyckt och kommer antagligen alltid tycka att det är obehagligt när killar busvisslar och skriker efter mig.

Jaja, nu orkar jag inte skriva mer om det. Resten av dagen var helt okej trots att det slutade med huvudvärk. Så just nu sitter jag och tycker synd om mig själv och lyssnar på musik. Men ja, orkar inte tänka ut något mer att skriva nu.



Puuuss.






Ps. I love you.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: