perfectlies

- my life, your entertainment

If I could take your pain, I wish that I could wash it all away.

Kategori: Allmänt

Jedi Mind Tricks i öronen och anteckningsblocket och ritpapper i händerna. Detta är numera hur jag spenderar mina ensamma nätter. Jag skriver och ritar mer än någonsin. Försöker hitta inspiration och svar i musiken som får min puls att slå lite snabbare. Fångar mina känslor på pappret, för att slippa dom i kroppen och huvudet. 
 
Jag är rädd för att vara såhär lycklig. Jag vet mycket väl hur allt har gått förut. Jag blir lycklig och känner mig som att jag är on top of the world. Sen kraschar mina broar och jag ramlar ner igen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag känner allt så djupt. Det värsta med att leva med ett stort hjärta är att det är lättare att bli sårad. Men det är vem jag är. Jag bryr mig otroligt mycket om andra. Mina vänners smärta blir min smärta, mina vänners glädje blir min glädje.
 
Men jag då? Mina känslor. Dom ligger under allt detta. Jag gömmer mina känslor alltför mycket, och det vet jag själv om. Visar mig inte gärna svag inför mina vänner. Dom har sina problem och allt jag vill är att hjälpa dom. Jag kan inte hjälpa dom genom att lägga mer vikter på deras axlar. Jag bär gärna deras vikt på mina axlar, men dom ska inte behöva bära min. Jag är stark nog att bära deras smärta, men ibland är jag inte stark nog att bära min egen.
 
Jag är lycklig, jag har ett bra liv och jag har mina underbara vänner som gör allt tretusen gånger lättare. Men jag kommer alltid ha mina dåliga dagar, it's in my mind, soul and body. Kommer inte komma ifrån det då det är en del av mig själv. Men det är en del jag värderar, vem skulle jag vara utan det? Jag skulle inte vara den personen jag är idag. Mina livserfarenheter har fått mig att må så otroligt dåligt av och till. Men det har även gjort mig till en mycket starkare person, det har gjort mig till en bättre person. Genom att själv ha blivit behandlad dåligt så har jag lärt mig att aldrig någonsin behandla en annan människa på det sättet. Jag är stolt över den personen jag har vuxit upp till, jag är stolt över min personlighet och jag är stolt över mina värderingar och tankar. Jag är stolt över att kunna säga att jag inte är som alla andra - att jag är annorlunda i jämförelse med andra i min ålder, men jag är även ödmjuk nog för att inte säga att jag är bättre än någon annan.
 
Jag är stolt över mig själv, och inget kan ändra på det. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: