perfectlies

- my life, your entertainment

Emotional.

Kategori: Allmänt

Sitter hemma i min lägenhet och är så otroligt känslomässig just nu. Finns inte ord att beskriva hur mycket jag älskar A Day To Remember. Det har varit så många gånger som deras låtar har räddat mig. Deras texter har satt sig rakt i hjärtat på mig och jag älskar dom bara mer och mer för varje gång jag hör dom. Jag må tröttna på många liknande band, men saken är den att det finns inget band eller artist som någonsin kommer nå upp till deras nivå i mitt hjärta. Jag tröttnar aldrig på deras musik, jag tröttnar aldrig på deras texter. 
 
Idag släppte dom ett nytt album, jag har suttit uppe hela natten och väntat på att det ska släppas. Jag har inte haft möjlighet att förbokat albumet så jag fick snällt vänta på att någon vänlig själ skulle lägga upp på youtube. Sen äntligen, strax innan klockan sex på morgonen ser jag att första låten har kommit upp på youtube. Lyckan som for igenom min kropp går inte att beskriva ens, och när jag startade låten började jag få tårar i ögonen. När raderna "With everything that sets me back, I push back harder to clear the way. There's not a thing that I regret, can't live my life in yesterday." kom i låten, då började tårarna rinna. Gång på gång bevisar A Day To Remember att dom kan förmedla mina känslor i sina låtar. För varje känsla jag någonsin har haft så har dom en låt som beskriver det till minsta lilla detalj. 
 
Ni må tycka att jag är knäpp och att det är "bara ett band". Men för mig är det inte det, detta är bandet som har räddat mitt liv så många gånger och som alltid kan få upp mig på fötterna igen. Den lyckligaste dagen i mitt liv, det är den dagen jag såg dom live på Bråvalla festivalen. Jag kommer aldrig någonsin glömma känslan av att stå där i publiken, så nära. Kommer aldrig glömma känslan jag fick i kroppen när Jeremy ställde sig och sa "This one goes out to all the ladys out there, please sing along if you know the words" och jag visste direkt att dom skulle spela "Have Faith In Me". Jag hann höra en sekund på låten innan mina tårar forsade ner för kinderna och det fortsatte genom hela låten. Jag får fortfarande lyckorus i hela kroppen bara av att tänka på det.
 
These guys are my heroes. Mer än så kan jag inte säga.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: