perfectlies

- my life, your entertainment

We'll say goodbye to the old, and welcome everything new.

Kategori: Allmänt

Snart är det slut på detta år och det är dags att välkomna ett nytt, 2014. Jag avskyr alla påstående såsom "nytt år, nytt jag" och alla tänkbara klyschor man kan kläcka ur sig. Men i år måste jag erkänna att jag är en av dom som står för en del av dessa klyschor. Även om jag ser det som bara en vanlig dag, det är egentligen ingen mer big deal än så. Men i år tänker jag vara glad över att lämna allt gammalt bakom mig.
 
Det är ett nytt år, det är dags för en fresh start. Jag måste sluta tänka på vad jag ska göra och istället börja göra det. Det är dags att leva mitt liv och vara den jag är, inga undantag. Dags att glömma allt dåligt som hände 2013 och ta med det bra in i 2014 och göra det ännu bättre. Det finns ingen tid för människor jag inte vill ha runt mig, jag har bara ett liv och det är dags att göra det bästa utav det. Jag kommer strunta i nyårslöften och sånt trams, för man håller dom aldrig ändå. 
 
2013 har varit fyllt med tårar, skratt, tragedier och underbara händelser. Dom senaste fyra månaderna har varit underbara, men det har även varit fullt med osäkerhet, tvek och rädsla. Det är dags att radera alla dessa negativa tankar och se fram emot allt 2014 har att erbjuda. Jag har ett underbart år framför mig.
 
Så tack till alla som funnits i mitt liv under 2013. Tack till alla idioter, alla backstabbers, alla falska vänner, ni har fått mig att bli starkare i vem jag är och ni har fått mig att sluta acceptera erat drama, men ni kan stanna i 2013, ni har ingen plats i mitt liv 2014. Men mest av allt - tack till er som funnits där och lyft upp mig när jag känt mig svag. Tack till er som har funnits där när jag har behövt er, hur töntiga och små mina problem än verkat vara så har ni stått vid min sida och aldrig vikit en tum. Jag tänker inte nämna några namn men ni vet vilka ni är. Ni betyder något otroligt mycket för mig och jag hoppas jag kommer ha er alla kvar 2014. Ni är guldvärda allihopa. Även ett stort tack till de nya människor jag har lärt känna. Tack för att jag får vara en del av erat liv, och tack till alla för alla skratt. Alla nätter spenderades skrattande tills jag gråter av skratt, de nätter som slutat med träningsvärk i magen för att jag skrattat så mycket. 
 
Dessa sista 4 månaderna i 2013 har varit underbara, och jag hoppas att 2014 fortsätter likadant. ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: