perfectlies

- my life, your entertainment

My feelings? Oh, don't worry about them.

Kategori: Allmänt

..Nobody else does.
 
 
Har börjat inse att jag är en väldigt hatisk människa. Litar inte gärna på någon och har så jävla svårt att släppa in människor i mitt liv. Det är inget jag tar lätt på och det krävs väldigt mycket för att förtjäna en plats nära mig. Om jag inte känner någon så tar jag ofta för givet att dom inte går att lita på, och jag öppnar inte upp mig för fem öre för dessa människor. Jag blir ofta sedd som blyg och ointresserad då jag inte gärna tillför mycket i konversationer med folk jag inte känner att jag kan prata öppet med. 
 
Det fanns en tid då jag var alltför blåögd, jag litade på alla som sa dom fem orden "du kan lita på mig" men jag blev även huggen i ryggen alltför många gånger. Det fanns ingen som kunde hålla sitt ord och som jag verkligen kunde lita på i slutändan. Därför har jag nu blivit sånhär. Jag kan räkna dom personer jag litar på fullt ut på en hand. Jag vill inte heller släppa in nya människor i mitt liv längre, jag låter nästan ingen lära känna mig på samma sätt längre. Allt detta på grund av att jag fick lära mig att inte lita på folk det svåra sättet. Det har lärt mig att lita på min magkänsla när det gäller nya människor, vilket ofta leder till svårigheter i andra relationer. Då jag i vissa fall inte klarar av den andra personens vänner. (Nu pratar jag inte bara om "pojkvän/flickvän relationer" utan även vänskapsrelationer, så att ingen fattar fel.) 
 
Jag tar också väldigt starkt på löften, vilket har ledit till problem det med. När någon lovar mig något så förväntar jag mig att dom ska hålla det löftet, oavsett situationen. Men alltför många gånger så har löften blivit brutna, och alltför många gånger är det jag som har stått kvar sårad. Det antalet vänner jag verkligen litar på blir bara mindre och mindre.
 
A promise is a promise, no matter what.
 

Sitter just nu med en oförklarlig klump i magen och känner att det är dags att avsluta nu. Jag har fått skrivit av mig, det var allt jag behövde.
 




Jag signar ut.

Kommentarer

  • M säger:

    Kunde inte annat än att känna mig träffad och ångestfylld när jag läste din text. Jag vet inte om du syftar även på mig när du skriver "Det antalet vänner jag verkligen litar på blir bara mindre och mindre.", men jag antar det. Förlåt. A promise is a promise, and the one who broke it isn't worth you.

    <3

    Svar: Jag sa att det var lugnt, jag menar det.Men som jag sa, det kommer ta ett tag att släppa det.

    Love u <3
    Johanna

    2013-02-19 | 23:48:31

Kommentera inlägget här: