perfectlies

- my life, your entertainment

Mina största rädslor

Kategori: Allmänt

Fick ett tips om att jag kunde skriva en lista om mina största rädslor, för att få lite "push" på bloggandet.
 
  • En av mina absolut största rädslor är att våga släppa någon för nära inpå livet, att släppa in någon under huden. Jag antar att det är rädslan över att bli sviken som gör att jag känner så. Men det finns stunder i livet då en person kan fastna i mitt huvud, i hjärtat. En person som kan få mig att se sakar i nya perspektiv, som har en stor inverkan på mina syner som finns runt omkring. Lyckas en person påverka mig så mycket, så betyder det att den människan har gjort något enormt jämfört med övriga personer.  Jag kan vänta spänt i timmar på att få höra något simpelt som "Du är underbar" från någon person som verkligen menar det, som menar det från djupet av sitt hjärta. Vissa personer är jag beredd att släppa in under huden och är jag det, så betyder det att jag vill ha dem där. Det är en anledning till att jag har blivit väldigt försiktig av mig. Jag vill inte släppa in någon om den inte har några andra planer än att förstöra för mig eller på något sätt trycka ner mig. Jag har haft för många sådana personer, och det är absolut ingenting jag behöver i mitt liv.

  • Jag är höjdrädd. Vet inte ifall det är att jag är rädd för att falla eller för att slå i marken. Paniken av att flyga utan något som fångar mig, eller paniken av slaget? Jag vet bara att jag är sjukt höjdrädd och får svindel och blir yr av minsta lilla höjd.

  • Vatten. Kan vara den töntigaste rädslan jag har. Men jag är livrädd för vatten. Livrädd för att inte bottna och livrädd för att hamna under vattenytan. Klarar knappt av att få vatten i ansiktet när jag duschar för att jag tycker att det är så extremt obehagligt. Har blivit islängd från bryggor allt för många gånger, både nykter och full, vilket inte har hjälpt min rädsla minsta lilla. Det är en sak jag hatar också, folk som vet att jag är livrädd för vatten men som fortfarande ska jävlas och slänga ner mig från bryggor/trycka ner mig under vattnet när man badar. Kan inte ens förklara den paniken som uppstår när jag hamnar under vatten. Nej usch, håller mig borta från sjöar och hav så gott jag kan.
  • Mörkrädd. Rädd för att gå ensam när det är sent, rädd för mörka gränder, rädd för mitt rum och vad som kan gömma sig i mörkret utan min vetskap. Jag kan inte somna utan att alla garderobsdörrarna är stängda i skräck av att någon ska vara där inne. Jag kan inte sova utan att titta under sängen ifall någon är där, som skulle kunna hugga mig med en kniv i ryggen när jag sover. Kanske är jag i allmänhet rädd för att inte veta? Inte veta vad som väntar mig, inte veta vem jag kan stöta på. Eftersom jag inte heller kan gå in på toaletten utan att titta bakom duschdraperiet för att vara saker på att ingen står där. 

  • Spindlar. Jag har en så enorm fobi för spindlar. Det är helt sinnessjukt. Kan börja gråta bara av att se en spindel, spelar ingen roll om den är stor eller liten. Det är det värsta som finns. Jag minns en gång när Jonny höll för mina ögon och sa att jag skulle få en överraskning och ledde mig in till ett rum, sen när han tog bort ögonen och sa att jag fick kolla så stod jag mitt framför ett terrarium med jättestora spindlar i. Jag har aldrig i mitt liv känt så stor panik och jag har nog aldrig grinat så mycket av att jag blivit rädd. Jag skyndade mig ut därifrån så fort jag bara kunde för att kunna ta luft och lugna ner mig. Det kan vara en av dom värsta sakerna jag någonsin har varit med om.
 
There you go, mina fem största rädslor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: