perfectlies

- my life, your entertainment

finding my way back

Kategori: Seriösa texter

You can't tell me who I am 'cause I'm working on that too.
What's right for me just ain't right for you.
 

Äntligen internet här hemma igen. Känns sjukt underbart, så nu kan jag äntligen blogga lite mer seriöst, back to normal.
 
Sitter i badkaret och njuter av det varma vattnet just nu, har nästan mer skum än vatten, ser i princip ut som ett tjockt lager med moln på vattnet. Enda ljudet som hörs är denna spellista. Precis som namnet anger så inspirerar den musiken mig just nu att "hitta min väg tillbaka". Tillbaka till mig själv, tillbaka till den "riktiga Johanna". Under perioden mars-juni skrev jag ofta här i bloggen att jag inte visste riktigt vem jag var längre, att jag strävat bort från allting som en gång var "the typical Johanna". Jag förändrades så mycket i mitten av maj 2012. Jag kom in i fel kretsar och betedde mig inte som jag brukar göra. Jag lärde dock känna mycket nya människor och kom närmare många gamla vänner, men - jag började sakta men säkert förlora dom som var mina bästa vänner. Jag kan inte påstå att jag klandrade dom. Jag ville lämna mig själv under en tid där. Men från och med juli så började jag hitta tillbaka, efter 2 månader totalt vilse så visste jag vem jag ville vara, och vem jag egentligen är. Det tog ett tag, men jag hittade tillbaka till den personen jag inte varit på över 1,5 år. Jag fick tillbaka mitt självförtroende, min blyghet försvann och jag kunde öppna upp igen. Jag kunde äntligen bete mig som mig själv runt människorna som betydde som mest för mig. 
 
Men grejen är den att under dom där 2 månaderna så hade jag mina galna fyllekvällar, jag gjorde mina misstag, jag blev tolkad som "kaxig" på grund av att jag ville försvara mitt dumma beteende, vilket bekostade mig mycket. 
 
Nu har jag dock hittat tillbaka, jag är precis där jag hör hemma och jag är nöjd med livet som det är nu. Det går upp och ner ibland, men det är väl så det ska vara? Jag saknar fortfarande vänskapen som jag förlorade med många nära vänner. Jag saknar vänskapen med Niklas, Lina, Hääna och Hanna. Och ja, nu skriver jag ut namn som jag inte brukar göra. Men det är enbart för att dessa personer ska känna sig träffade om dom läser detta. 
 
Under denna sommaren så förlorade jag en hel del, men jag vann så himla mycket samtidigt. Jag må ha vandrat fel och förlorat vänner under denna tid, men jag hamnade rätt till slut och fick världens finaste pojkvän, och dom vänner som har stannat har varit guldvärda och dom betyder alla så himla mycket för mig. 
 
Kort sagt, I'm just perfectly me.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: