perfectlies

- my life, your entertainment

5/5-07 . forever in my heart <3

Kategori: Allmänt

Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace

Fem år sedan jag fick ett av dom värsta beskeden i mitt liv. Minns fortfarande dagen som igår och ångrar att jag inte klarade av att gå fram till sängen en sista gång. Jag vill skriva en lång och rörande text, en fin text som man får tårar i ögonen av. Men sanningen är att detta är en av de få saker jag inte kan göra det om. Jag försökte skriva en vacker text för tre år sedan, men lyckades inte då heller. Jag finner inga ord.

Allt jag kan säga är att livet är alldeles för kort. Tiden går för snabbt och människor man älskar försvinner för tidigt.


Du ploppar fortfarande upp i mitt huvud, och ikväll gjorde du det ännu en gång. Som en påminnelse om att det är fem år sedan nu. Som att du är här hos mig och vill göra mig påmind om dig, så att jag aldrig glömmer. Men jag kommer aldrig någonsin glömma dig. Jag kanske glömmer datum och hur många år sedan det hände, men det är bara för att jag fortfarande inte kan förstå att det hänt, och att det var så längesen. 

Jag önskar att du hade varit där och sett mig dagen jag slutade nian, jag önskar du kunde ha sett mig börja gymnasiet på en linje som jag älskar, och jag vet att du hade varit stolt över mig. Jag önskar att du kunnat varit där dagen jag fyllde 18 år, den dagen ditt minsta lilla barnbarn tog klivet till vuxenlivet. Det är så många stunder jag önskar att du varit med om, men jag vet att du vakar över mig. Jag vet att du finns där ute och jag hoppas att du är stolt över ditt barnbarn. Jag vet i alla fall en sak, och det är att jag är stolt över att ha haft dig som min mormor. Du var världens bästa, du är världens bästa.

Jag saknar dig otroligt mycket, och det är en saknad jag får leva med hela mitt liv.
Jag älskar dig enormt mycket, och du kommer aldrig lämna mitt hjärta.
Aldrig ska jag sluta älska dig.


So many
Bright lights to cast a shadow
But can I speak?
Well is it hard understanding
I'm incomplete
A life that's so demanding
I get so weak
A love that's so demanding
I can't speak
I am not afraid to keep on living
I am not afraid to walk this world alone
So many bright lights to cast a shadow
But can I speak?
Well is it hard understanding, I'm incomplete
A life that's so demanding, I get so weak
A love that's so demanding, I can't speak

I am not afraid to keep on living
I am not afraid to walk this world alone

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Texten är fin som faktiskt berörde mig, som alla dina texter! Men trots de är texten om en sorglig sak. Kram från mig och hoppas du ändå har en bra fredag <3

    2012-05-05 | 00:18:42
    Bloggadress: http://fellzanfoto.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Tack Felicia, skönt att höra att jag fick fram något budskap ändå! Kram och detsamma <3

    2012-05-05 | 00:27:36
    Bloggadress: http://perfectlies.blogg.se/
  • Mamman säger:

    <3 Älskar dig gumman, men det vet du...och nog fick du mina tårar att trilla nerför kinderna. 5 år i dag, känns som en evighet och samtidigt som alldeles nyss..

    2012-05-05 | 00:52:15
  • Johanna säger:

    Älskar dig med mamma <3

    2012-05-05 | 01:25:10
    Bloggadress: http://perfectlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här: