perfectlies

- my life, your entertainment

You will catch me if I fall, and I will get lost into your eyes

Kategori: Allmänt

Ligger och försöker sova och märker att det börjar rinna tårar från mina ögon. Jag vet inte riktigt om jag är ledsen eller om mina ögon bara är irriterande. Däremot så spelar det mig ingen roll. När jag ändå gråter så kan jag lika gärna passa på. Bara låta dem rinna. Slippa bita ihop. Hantera och bearbeta, när man för en gångs skull känner något.
Det är rätt skönt att gråta. Som om att åka in på rehab och när man blir fri igen så känns det mesta bra. Inte för att jag vet hur det är, att vara på behandlingshem, men detta är min tanke om, hur det egentligen är där. Varför gråter jag inte oftare? Att bli en ny människa lite nu och då, kan väl inte skada?
Gråta ut allt det onda, torka bort det våta, och sedan är det förbi, över. Som ett löv som blåser bort med vinden och kanske, när den passerat ett varv runt jorden eller två, kommer den tillbaka, eller så försvinner lövet för gott. Förmultnar, och blir till jord. Och så behöver jag inte gråta, för just det där lövet, igen.
Ligger och försöker sova och märker att det börjar rinna tårar från mina ögon. Jag vet inte riktigt om jag är ledsen eller om mina ögon bara är irriterande. Däremot så spelar det mig ingen roll. När jag ändå gråter så kan jag lika gärna passa på. Bara låta dem rinna. Slippa bita ihop. Hantera och bearbeta, när man för en gångs skull känner något.

Det är rätt skönt att gråta. Som om att åka in på rehab och när man blir fri igen så känns det mesta bra. Inte för att jag vet hur det är att vara på behandlingshem, men detta är min tanke om hur det egentligen är där. Att bli en ny människa lite nu och då, kan väl inte skada? 

Gråta ut allt det onda, torka bort det våta, och sedan är det förbi, över. Som ett löv som blåser bort med vinden och kanske, när den passerat ett varv runt jorden eller två, kommer den tillbaka, eller så försvinner lövet för gott. Förmultnar, och blir till jord. Och så behöver jag inte gråta, för just det där lövet, igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: