perfectlies

- my life, your entertainment

movies can really get to you

Kategori: Allmänt

Ligger i sängen hos älskling och har myst ner mig framför diverse olika kärleksfilmer medans han spelar wow! Mysmys! Så jag ligger och psykar och blir jätte känslosam och han sitter där och spelar för sig själv, hahaha. Hatar fast älskar kärleksfilmer, ena sekunden är allt jättelyckligt och alla ens egna känslor blossar upp och man är mer kär än någonsin. Men sen kommer en scen där någon blir lämnad, sviken eller vad som helst, då blir man rädd och ledsen och funderar på om det skulle kunna hända en själv. Sen kommer den där lyckliga lösningen i slutet som gör allt bra igen, och man blir själv lugn och glad.

Men sanningen är trots allt, att livet är inte som i filmer, och dom flesta misstagen som förlåts så lätt i filmer, kanske aldrig skulle förlåtas i verkligheten. Och är man som mig, så hamnar man i dom där tankarna som gör att man konstant överanalyserar minsta lilla. Man tänker att om det där skulle hända mig, i mitt förhållande, skulle jag förlåta? Skulle det ens kunna hända mig/oss? Känns så sjukt hur mina tankar ibland kan gå igång, speciellt nu när jag trodde att jag förlorat mitt sätt att tänka och skriva, men det finns kvar. Det krävs bara lite mer för att locka fram det, det krävs lite mer för mig att öppna upp. Jag för ändlösa diskussioner med mig själv i mitt huvud, får inte riktigt ut det i ord, men jag tror ni förstår innebörden. 

Jag är rädd ibland, men jag är så himla kär.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: