perfectlies

- my life, your entertainment

det bara är så

Kategori: Allmänt

Varför ska man behöva må skit för att göra en annan person nöjd? Jag gör kompromiss efter kompromiss, allt för att göra andra nöjda och lyckliga. Jag offrar det mesta, väljer bort de saker jag egentligen vill göra, väljer bort det sätt jag egentligen vill leva på. Men när är det min tur att vara nöjd med allting? Aldrig skulle jag tro. Ibland måste man kompromissa, men ska det inte vara ömsesidigt i så fall? Dina drömmar blir allt svårare att se nu, och mina finns snart inte längre kvar. Jag ger så mycket, får så lite tillbaka. Och ändå är jag den som får ta skiten.


Så sjukt dålig dag. Mår som ett svin rent ut sagt och har nog inte betett mig bättre än ett heller. Ville gärna ge upp innan sista lektionen och dra hem. Ska nu mysa ner mig i min ensamhet till någon film och bara tycka synd om mig själv en stund, låter rätt gött om ni frågar mig...


Och Jonnyälskling, få inte för dig på något sätt att det här är riktat enbart mot dig, för det är det inte.
Jag älskar dig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: