perfectlies

- my life, your entertainment

fall inte efter varje slag, ställ dig upp och släpp ut det riktiga odjuret inom dig och visa dom vem du egentligen är.

Kategori: Allmänt

Jag kom på en sak idag.
Jag släpper inte ut min ilska på samma sätt längre,  vilket jag a l l t i d gjorde förut. Jag kunde antingen springa tills orken tog slut och jag antingen svimmade eller var nära på att göra det, tills hela min värld snurrade och det fanns ingen stoppknapp, jag kunde slå händerna blodiga på väggar, bara skrika rakt ut och skälla ut vilken random människa som helst. Jag gjorde det varje gång jag blev förbannad, nu har jag inte gjort något av det på kanske fem månader.
I alla fall, det jag försöker komma fram till är att jag inte förstår hur jag klarat det, hur jag har kunnat hålla allt inom mig. Visst det har läckt ut lite på oskyldiga, men inte alls som förut.
Är detta ett framsteg? Eller är det ingenting som egentligen är bra för mig, att hålla saker inom mig?
Jag vill ju inte att det ska gå ut över andra, men hur ska man göra för att ta ut sin ilska?
Senaste tiden så har jag börjat skaka av ilska, men det slutar med att jag sitter och gråter istället för att stå upp och skrika och slå sönder allt i min väg (lite överdrift där ja).

Jag har massor inom mig som behöver komma ut,
men jag vet inte hur, och det tär på mig.

Jag är inte van vid detta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: