perfectlies

- my life, your entertainment

they say when two become one that's love

Kategori: Allmänt

Inte särskilt aktiv här, nej. Men sista veckorna i skolan nu, inlämningar, prov som ska göras, betyg som ska pratas igenom. Men snart är vi fria. Åh. Detta eviga tjat om frihet och sommarlov, men det är ju så himla nära nu. Det känns som om alla de sista bitarna börjar falla på plats och bara jag klarar ett prov/en redovisning/en inlämning denna veckan så är allt klart, då kan jag äntligen pusta ut. Skolan har gått relativt bra det senaste, och nu är det nog elva skoldagar kvar av hela min tid i grundskolan. Ibland känns det som om dagarna aldrig tar slut, men fan vad tiden flyger förbi. Det känns som om alla dessa år har snabbspolats bort. Även fast jag har vart hemma mycket de senaste två åren, så har det faktiskt blivit bättre. Det har blivit bättre för var månad, vecka och dag. Ett antal lärare har till och med sagt till mig att de är stolta över mig. Att de är så kul att se hur jag verkar ha stärkts.

Det har vart ett par grymt jobbiga år med mycket skit som fallt ner över mig men jag har tagit mig igenom det, och som min mentor sa till mig "Johanna, var riktigt stolt över dig själv nu. Du har tagit dig så mycket uppåt, din skolgång har förbättrats något oerhört. Du kan om du bara försöker. Du bär styrkan och kunskapen med dig."

Jag kommer inte vara nöjd med mina betyg eller min närvaro, men jag har kämpat, och det är det som betyder mest.



Nu: plugg, försöka iallafall. NO och SO.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: