perfectlies

- my life, your entertainment

för vi är höga på livet, höga på kärleken

Kategori: Allmänt

love life <3

Allt är så sjukt jävla bra just nu. Helt amazing. Jag har underbara vänner. Jag har folk som gillar mig för den jag är. Jag vet vad jag vill och jag är på väg att få det precis så. Jag behöver inte låtsas vara någon annan för att folk ska gilla mig, för att jag ska få uppmärksamhet av dom jag vill. Att bara vara mig själv är det som har fått mig att nå längst. Der är det som har fått mig att verkligen förstå att jag duger som jag är. Jag känner mig nästan aldrig ensam längre, för jag vet att jag har någon som tänker på mig. Jag känner alltid att jag har någon när jag behöver prata ut. Visst, jag blir fortfarande kallad idiot, pucko, och allt möjligt. Men jag tar inte ens åt mig längre. Jag vet att jag varken är en idiot eller ett pucko. Jag vet att jag skulle kunna få höga betyg i alla ämnen, om jag orkade sköta skolan och faktiskt börjar bry mig om läxor och prov. Jag bryr mig inte längre om folk säger att jag gör misstag efter misstag, för i mina ögon är det inte misstag. Jag ångrar ingenting jag har sagt eller gjort den senaste veckan.

Så det jag vill få fram är, tack, tack till er alla som har hjälpt mig igenom allting det senaste halvåret (: Jag vet att jag har varit en bitch mot er alla, att jag har varit sjukt tråkig att vara med för jag har bara vart sur eller ledsen hela tiden. Det är inte förrän nu senaste veckan jag har varit glad igen. Det är inte förrän nu jag har fått tillbaka min livsglädje igen. Ni som har stått ut med mina humörsvängningar i dom senaste sex månaderna, tack. En del av er har svikit, men ni har alltid kommit tillbaka, och jag älskar er för det <3 Även om jag varken visar det eller säger det särskilt ofta.

Så, nu är det dags att vara glad för min skull istället för att oroa er. För just nu känns det som att allt kommer att lösa sig. Allt håller på att bli bra nu. Jag har fått bättre självförtroende, vilket gör att jag är trevligare att vara med. Jag klagar inte alls lika mycket på mig själv längre. Visst jag klagar fortfarande, men det är inte ens nära hur mycket som det var förut. Jag vågar ta för mig och visa att det här är jag, take it or leave it. Det här är jag, det här är vem jag är, det här är den jag vill vara, och det kommer inte förändras av något någon annan tycker och tänker. Jag tänker inte längre fan vad ful jag är när jag ser mig själv i spegeln, jag kan tillochmed tycka att jag ser bra ut numera. Och det är jag glad över, jag behöver inte alltid se perfekt ut.

Nej nu börjar det här bli förjävla långt. Ska sluta skriva nu. Puuuss :*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: