perfectlies

- my life, your entertainment

look at the stars fall down and make a wish for us baby

Kategori: Allmänt

Mitt huvud dunkar, känns som att det ska explodera vilken fucking sekund som helst. Jag har helt seriöst aldrig någonsin haft såhär ont i huvudet förut. Jag har tappat räkningen på hur många värktabletter jag har tagit senaste två dagarna. Helt sjukt. Nu kommer säkert alla med argumenten "du äter dåligt", "du dricker för lite", "du sover inte ordentligt", men vet ni? Jag är trött på att höra det. Jag äter när jag är hungrig, och när jag äter, äter jag mig mätt. Jag dricker vatten eller juice när jag är törstig och när jag får sockersug. Jag sover när jag kan, så mycket jag kan. Jag sover nog nästan ordentligare än många i min ålder. Visst, jag är alltid uppe länge på nätterna, men då sover jag desto längre på dagarna istället. Jag struntar aldrig i att sova, jag bara vänder på min dygnsrytm. Jag sover alltid minst åtta timmar varje natt på lov och helger. När det är skoldagar behöver vi inte prata om, alla vet redan att jag aldrig sover mer än fyra timmar per natt då. Men vet ni? Jag klarar mig oftast på det. Visst, jag blöder ofta näsblod på morgonen under skolveckor men det är oftast kombinerat med något annat. Annars är det enda som förändras mitt humör, jag blir mer lättirriterad, men också så skrattar jag mycket mer.

Just nu är jag extremt lättirriterad och känslig. Men det är enbart pga mitt huvud. Det gör så förbannat ont att jag faktiskt håller på att börja gråta. Och jag gråter aldrig pga fysisk smärta om det inte gör gaalet ont. Och nej, jag vet att det inte direkt hjälper att sitta vid datorn men jag orkar ärligt talat inte bry mig. Det blir varken bättre eller sämre så skitsamma typ. Haha åh, varför blir man ledsen när man har ont i huvudet? :( Pallar inte :****

Jajajajajaja. Nu är det inte kul att läsa om mitt huvud längre! 


Det här med musik och sammankopplingar mellan en själv och låttexter kan skrämma mig ibland. För vad kan inte trycka ner humöret, än att höra en sorglig låt som man relaterar till? Det kan på något sätt framkalla sådana känslor man nästan glömt bort existerade. Kan ibland intala mig själv att jag bara borde lyssna på glad musik, och aldrig, ALDRIG, lyssna på sorgsamma låtar på morgonen. Då slutar det upp med att jag ligger i soffan framför tvn hela dagen för att gömma mig. Men ändå, hur vore saker ifall man gick runt dag ut och dag in helt salig? Kanske en personlig variant av Tomas di leva? Skulle någon stå ut med en sådan människa? Skulle man stå ut med sig själv? Och vem vill vara den som aldrig gör några misstag, aldrig tar fel håll i vägskäl, alltid gör det som räknas som "det rätta"? Vem vill egentligen leva felfritt? Vem vill aldrig ha dagar då de inte behöver göra någonting? Vill man leva utan dåliga dagar? Hur lär man sig då att uppskatta de goda tiderna? Jag tror att vi då slutar upp som bortskämda barnungar utan någon slags vettig bild på verkligheten. Ska jag nu vara helt ärlig, så vill jag inte vara lycklig. Eller jag vill ju vara lycklig såklart, dåligt formulerat. Men jag vill inte leva felfritt. Jag vill inte vara felfri. Jag vill inte att mina vänner skulle vara perfekta, för då skulle jag spendera varje dag, varje minut, året om att tänka på varför dom är med mig. Ifall jag skulle möta någon som var helt perfekt, skulle jag troligtvis aldrig kunna relatera med denna människa. Skulle aldrig känna mig säker i att prata med/lita på denna människan. Det är våra brister som gör oss vackra.

För i en felfri värld full med felfria människor kan ingen räknas som speciell.

Kommentarer

  • Jonny säger:

    du skriver för mkt.. vet du det<3<3

    2009-10-31 | 01:52:43
  • johanna säger:

    hihi, lite (a) <3<3

    2009-10-31 | 02:05:24

Kommentera inlägget här: