perfectlies

- my life, your entertainment

you went down so fast, out of my reach, out of my hands

Kategori: Allmänt

Vinterkylan kröp fram som aldrig förr då jag steg utanför dörren. Mina andetag bildar rökmoln av is och mina fingrar darrar som höstlöven faller av. Trots att solen skiner är varje vindpust en kall bris emot min näsa. Vintern närmar sig. Så som kylan, i allt.


När jag tänker tillbaka så kan jag inte förstå vart sommaren tog vägen? Det känns som att det var för bara några veckor sen jag gick runt i bikini här hemma, vi hade våra grillkvällar på stranden och ja, det känns helt enkelt som att man nyss kunde gå ut utan en tjocktröja och ändå inte frysa. Kortfattat. Jag saknar sommaren, värmen och allt som hör därtill. Jag saknar dom svala sommarnätterna som spenderades på stranden runt en eld med folk som betyder. Jag saknar impulsresorna till nyköping, dom var inte många men dom som gjordes, vill jag ha tillbaka.

Jag älskar sommaren, men jag älskar även vintern. Faktiskt. Iallafall när det är en riktig vinter. När det kommer snö som ligger kvar och inte bara blir till slask. När man kan sitta inne och mysa under en filt med en kopp varm choklad och titta ut på snön som yr utanför fönstret. Det är mysfaktor på hög nivå. Om man bortser från kylan och att man inte kan sitta någonstans utomhus utan att bli blöt så är vintern underbar.

Det är november nu, känns helt sjukt. November är en vintermånad för mig, helt klart. Men jag menar, det känns verkligen som att det var Augusti nyss, hahah! Jag har fortfarande inte riktigt fattat att det har gått så fort. I mitt huvud är det fortfarande September kan jag juh säga. Kanske för att allt bra hände då? Vem vet.

Och på torsdag nästa vecka har jag varit tillsammans med älsklingen i två månader. Vilket också känns helt sjukt. Liksom, jag kommer ihåg gångerna vi träffades på station och knappt vågade prata med varandra som att det var bara några dagar sen. Det känns som att det var bara ett litet tag sen jag var hemma hos honom för första gången på hans födelsedag. Känns som att det var nyss jag tog mod till mig och gav honom en puss på kinden. Haha, min tidsuppfattning är helt galet dålig kan man juh säga. Allting senaste två-tre månaderna har gått så sjukt fort, som att någon har snabbspolat förbi allting. Jag menar, det är inte så jättelångt kvar på första terminen i nian, sen är det dags för gymnasieval. Sjukt, verkligen helsjukt.

Oj, börjar bli lite långt nu tror jag, eheh. Jaja.


Puuuss.




Dagens låt: Milow - Out of my hands
så galet fin låt :')

Kommentarer

  • Jonny säger:

    Man brukar tycka saker går fort när man.. vad ska man säga? lycklig eller tycker det är kul(: "Tiden går fort när man har roligt" det måste du väll ha hört talas om älskling (: tycker tiden med dig har gått jätte fort , håller med om att det känns typ som det var förra veckan vi träffades första gången:o Men vet du (: jag älskar varje sekund med dig<3

    2009-11-02 | 18:13:44
  • johanna säger:

    huhu yees klart jag har hört det (: jaa lr hur, helt sjukt :o ihih, och jag älskar varje sekund med dig älskling <3

    2009-11-02 | 19:32:16

Kommentera inlägget här: